vineri, 6 mai 2016

Noul model de stup , si o metoda de hranire tot in teste .

 Buna ziua iata dupa ce am primit dimensiunea unui nou model de stup l-am facut si acum lam si populat , a fost un pic dificil findca dimensiunile ramei sunt cu totul altele fata de cele clasice ,
 Daca tot am trecut in teste am zis sa incerc si o noua metoda de hranire pentru acest lucru am fost nevoit sa fac un podisor cu totul special , acest podisor poate fi folosit si peste familie chiar si in timpul ierni asa cum am sal folosesc eu .
 Bineanteles aceste dimensiuni mici nu sunt indeajuns necesarului pentru albinute deci vine cu un cat de jumatate , si acest lucru ajuta si la o noua metoda de hranire pe care o voi folosi eu .
 In poza alaturata voiam sa vedeti diferenta de inaltime cu , cat cu tot se observa ca inaltimea fata de un stup vertical normal nu este mare , dar va face diferenta , cel putin asa speram .
 Cand am inceput eu sa ingrijesc albine am auzit mai mult ca un zvon ca albinele se pot hrani cu borcanul , bineanteles era destul de greu pentru mine de inteles acest lucru la un moment dat , asa ca iata a sosit timpul sal pun in aplicare daca functioneaza toate familile la care voi avea posibilitatea sa le pun voi face aceste modificari pentru a le hrani la borcan .
 Cum facem , cei care folosesc si probabil nu sunt multi , pun catu si direct peste albine borcanul cu sirop eu am decis ca sa fac ceva mai la indemana si sa fac posibila hranirea fara a deranja cuibul , am taiat o placa osb exact la dimensiunea catului , findca daca taiam pentru stup , atunci catul nu sar mai potrivi foarte bine deci am taiat la dimensiunea catului .
 Ce vedeti in imaginea alturata este gaura data la dimensiunea borcanului unde am pus distantieri si sprijin pentru borcan , nu este foarte greu de realizat si nu este scump , poate un pic migalos , dar odata realizat merita , acum este in teste voi urmari pe parcursul intregului sezon , sa vedem ce se intampla cu el .
Ce pot spune , acest model de stup promite urmatoarele lucruri , in primul rand dezvoltare exploziva , apoi reducerea la fenomenul de roire care pe langa selectie ar putea ajuta , si bineanteles miere mai multa si curata , acum ddaca tot am posibilitatea de a vedea cum functioneaza acest model va voi impartasi si dumneavoastra  ca sa vedeti cum decurge la fel si eu sunt curios , primul lucru carel vom putea vedea este dezvoltarea , findca acum cand am mutat nu are nici macar un ou depus deci vom vedea cum va evalua . Daca ati ajuns pana aici va invit sa vizionati si micul filmulet in legatura pe aceasta tema ,  Vizionare placuta .



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu